Yg Saya Rancang, Yg Allah SWT Dah Tulis Siap-Siap :)



Assalammualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh....  

Syukur Alhamdullilah.. Segala puji bagi Allah, Tuhan sekelian alam. Selawat serta salam buat junjungan mulia Nabi Muhammad SAW keluarga serta para sahabat dan pengikut yang istiqamah menuruti baginda hingga ke hari kiamat....
yg saya rancang...
- belajar sampai keperingkat tertinggi
- kawin dgn org biasa2 shj xkisah janji dpt jaga saya dgn baik
- kerja swasta bergaji tinggi xada benefit keluarga pun xapa
- beli umah apartment di KL .... tp xsiap2 sampai sekarang
- dpt seorg anak pun jadilah.. dan nak bersalin normal


yg Allah swt dah tulis siap-siap....
- hanya takat SPM dan terus dpt keja & dpt bantu keluarga yg susah masa tu (adik2 ada 4 masih kecik)
- kawin dgn seorg lelaki yg sgt baik keturunannya dan baik juga dr segi kewangannya... alhamdullilah
- kerja kerajaan (di UIA) dan bergaji sederhana tp ada benefit untuk keluarga & ibu ayah sekali ditanggung
- rumah diatas tanah, di Rawang
- dah ada 3 anak pun.. dan kesemuanya bersalin secara c-zer due anak besar hampir 4kg (anak sulung)... subhanallah...

jd sebenarnya Allah swt adalah perancang terbaik buat kita.. xcaya? contoh saya sebahagian shj... anda pula bagaimana? tepuk dada tanyalah hati dan fikirkan pengalaman yg anda lalui sendiri... :)

Ibuani: ini adalah sebahagian sejarah perjalanan hidup saya selama ini serta utk renungan/ingatan buat saya.... kerana hebat mana perancangan saya, ketentuan & perancangan Allah swt untuk saya adalah yg PALING TERBAIK... dan moga kebahagian ini akan terus berpanjangan hingga di 'KEHIDUPAN' kita semua yg kekal abadi di AKHIRAT... Aamiin...

...."jadi nikmat Allah swt yg mana satu cuba kamu nafikan".... 


Comments

Popular posts from this blog

DOA MEMULAKAN PEKERJAAN

BERUBAH & TETAP ISTIQOMAH

CELIK EMAS... :)