DOA MEMULAKAN PEKERJAAN

Teks: Suhaini Saperan
Sumber Foto: Suhaini Saperan


Assalammu'alaikum Warahmatullahi Wabarakatuh. 
Syukur Alhamdullilah.

Segala Puji Bagi Allah, Tuhan Sekelian Alam. Selawat Serta Salam Buat Junjungan Mulia Nabi Muhammad SAW Keluarga Serta Para Sahabat Dan Pengikut Yang Istiqamah Menuruti Baginda Hingga Ke Hari Kiamat.

Bismillah
Ya ALLAH, Bahawa Sesungguhnya Kami Memohon Ke Hadrat Mu Mendapatkan Seluruh Kebaikan Di Sepanjang Hari Ini, Dari Awal Pembukaannya, Dengan Petunjuk Hidayah Mu. Kami Mohon Berlindung Kepada Mu Dari Sebarang Kejahatan Yang Terdapat Pada Hari Ini, Pada Hari Sebelumnya Dan Pada Hari Selepasnya.

Ya ALLAH, Baikpulihkanlah Pegangan Agama Kami, Kerana Agamalah Yang Menjadi Kuasa Pengawal Segala Urusan Hidup Kami. Perbaikkanlah Segala Urustadbir Persoalan Keduniaan Kami, Kerana Di Dalamnya Kami Menjalani Kehidupan Kami. Perbaikkanlah Urustadbir Urusan Akhirat Kami, Kerana Disanalah Destinasi Tempat Kembali Kami. Jadikanlah Penerusan Kehidupan Ini Peluang Penambahan Segala Kebaikan Kami, Dan Kematian Kami Nanti Sebagai Detik Ketika Mendapat Ketenangan Dan Kerehatan.

Ya ALLAH, Jadikanlah Perkhidmatan Dan Pekerjaan Kami, Termasuk Dalam Budaya Kerja Cemerlang, Memenuhi Ciri-Ciri Ubudiyyah, Masuliyyah Dan Itqan, Sebagai Amalan Soleh Yang Mendapat Keberkatan Dan Keredaan Mu.

Ya ALLAH, Jauhkanlah Kami Daripada Sebarang Perbuatan Menyeleweng Sama Ada Penyelewengan Masa, Material Dan Tenaga Sebaliknya Jadikanlah Kami Sebagai Orang Yang Memberi Tumpuan Kepada Kerja Dan Tugas Yang Dipertanggungjawabkan Kepada Kami Kerana Sesungguhnya Kami Amat Takut Kepada Peringatan Balasan Mu Nanti Terhadap Orang-Orang Yang Mengabaikan Tanggungjawab.

Aamiin Ya Rabb.

Bicara Hati Sebelum Mati   
Kak Suhaini   
Rawang, Selangor

Comments

Unknown said…
Abha Transport Company شركة نقل اثاث بابها
would like to deal with Abha Transport company feel with her reassurance on your furniture and your luggage and ensure that you transport your luggage safely and peacefully,
شركة تنظيف بحفر الباطن

شركه نقل اثاث بالمدينة المنورة

شركة كشف تسربات المياه بالمدينة المنورة

Introduction of Hafr Al-Batin Cleaning Company: Cleanliness of the faith, and recommended us Almighty cleanliness in ... Hafr Al-Batin Cleaning Company offers service in Hafr Al-Batin and all surrounding areas, .... Transport company transfer Dawadmi شركة تنظيف بحفر الباطن
salam. lama kak ani tak tulis blog. ayu siniggah jap sini

Popular posts from this blog

BERUBAH & TETAP ISTIQOMAH

CELIK EMAS... :)