Hidayah itu hakmilik Allah & akan diberikan kepada sesiapa yg dikehendakiNya.



Hidayah itu hakmilik Allah & akan diberikan kepada sesiapa yg dikehendakiNya.

Kepada mereka yg berkata "Hari ni aku jahat & nanti satu hari aku akan jadi baik bila mendapat hidayah"... Jgnlah begitu , kita kena yakin bahawa bagi kebanyakan kita hidayah itu takkan dtg tanpa kita berbuat apa2. Ia takkan dtg kalau kita hanya duduk diam & meneruskan kehidupan dlm arus kehidupan keduniaan.

Sepertimana kita kena bangun & bangkit utk mencari rezeki begitu jugalah kita kena bangun & bangkit untuk mencari Allah, dgn mencari ilmu & berusaha untuk mendekatkan diri dgn org2 yg soleh.

Rezeki itu takkan datang kalau kita hanya duduk diam tanpa berbuat apa2, malah nak menyuap sekalipun kita perlu menggerakkan tangan ke mulut, inikan pula hidayah.

Ia perlukan USAHA & InsyaAllah satu hari nanti hidayah akan datang menghuni hati. BERNIAT, BERUSAHA, BERDOA & BERTAWAKKAL lah.


Ibuani: Alhamdullilah, HIDAYAH yg kucari sudah ku temui.... "Ya ALLAH, Ya TUHAN ku yg pemberi HIDAYAH, jgnlah Engkau ambil HIDAYAH ini setelah Kau berikan padaku... Akan ku terus berusaha merebut tempat di sisiMu.. Biarpun dugaan hebat sedang dan akan mengujiku..... Aminnn"...





Comments

Popular posts from this blog

DOA MEMULAKAN PEKERJAAN

BERUBAH & TETAP ISTIQOMAH

CELIK EMAS... :)