LEARN TOGETHER




 


Assalammualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh....

Syukur Alhamdullilah.. Segala puji bagi Allah, Tuhan sekelian alam. Selawat serta salam buat junjungan mulia Nabi Muhammad SAW keluarga serta para sahabat dan pengikut yang istiqamah menuruti baginda hingga ke hari kiamat....


Walau seteruk mana karenah pasangan (suami/isteri) kita, belajarlah menerima dia seadanya.

Bersabarlah,kerana hakikatnya diapun sedang belajar bersabar dengan karenah kita. Ingatlah,ragam, karenah & tabiat pasangan kita bukan semuanya untuk diselesaikan, seperti juga masalah2 hidup yg lain, ada yg dapat & ada yg tidak dapat diselesaikan.

Sesungguhnya ada masalah yg kita ''kena hidup dengannya" selama-lamanya. Ia memang tidak dapat & tidak perlu diselesaikan.. Mengapa?  kerana Allah takdirkan begitu sebagai saluran kita utk merintih,merayu, & bergantung kpd DIA YG MAHA ESA..

Rupa-rupanya Allah pasangkan kita dgn pasangan kita masing2 utk kita saling merintih dalam menghadapi karenah masing2. ALLAH menguji kita melalui dia, ALLAH menguji dia melalui kita...


Ibuani: ..."sentiasa redha dgn ujian ALLAH & dan ketetapan yg sudah ditakdirkan.. kerana semuanya adalah yg terbaik untukku, juga untukmu Suamiku... doaku kita berjaya mengharunginya hingga ke syurga ALLAH yg indah".. Aminnn.

Comments

Popular posts from this blog

BERUBAH & TETAP ISTIQOMAH

DOA MEMULAKAN PEKERJAAN

CELIK EMAS... :)